Honyczek blogger - jak jsem vybíral místo pro vlastní blog

Přišel den, kdy jsem usoudil, že už mě vlastně nebaví, starat se o vlastní web z hlediska platformy. Důležité je vůbec mít nějaké odkladiště myšlenek a postřehů, které by mohly být někomu užitečné. Z tohoto, ale i z mnoha jiných důvodů si tady zakládám blog a pokud budu spokojen, postupně sem přemístím články ze svých původních stránek.
Je celkem zajímavé, kolik různých služeb už dneska nabízí místo pro tvorbu vlastních zápisků.
Osobně jsem se spíš rozhlížel po místech, kde budu mít:
  • možnost získat blog ve tvaru domény třetího řádu s rozumným názvem,
  • možnost si své příspěvky zazálohovat,
  • stránky bez reklamy,
  • dostatek prostoru, (i když v dnešní době Google Disku, Ulož.to apod. to asi už nemá moc smysl)
  • nějaký slušný design,
  • možnost publikovat z mobilu.
V České republice je dost populární webnode a některé místní komunity (blog.cz, idnes.cz, atd.), ale vždy mi to nějak nezapadalo do toho, o čem chci na svých stránkách psát.
Věnuji se například světu OpenSource a Linuxu. K tomu se nabízí blogování pro root.cz, abclinuxu.cz. Jenže pak by to bylo jako pěst na oko, kdybych publikoval články o Active Directory. Navíc o to víc bych se cítil svázán kvalitou vydaných článků, že bych třeba už žádný nikdy nevydal. (Už mám pár let rozepsaný článek, který jsem chtěl publikovat na linuxexpres.cz)
A tak teď hledám, které blogovací místo by mi mohlo vyhovovat nejlíp. Na blogger.com je to příjemně provázané s aplikacemi Google. Jenže se mi třeba nelíbí nejasnost adresy. Jakou vlastně má ten můj blog adresu? honyczek.blogspot.com, honyczek.blogspot.cz?
Ocením tipy ostatních.

Komentáře

  1. Osobně dávám přednost vlastní doméně a případně i vlastnímu místu už jen kvůli "jistotě", že provozovatel službu nezruší (viz. např. Google RSS Reader) a můžu si s ní dělat co se mi zlíbí. Je to samozřejmě zaplacené daní, že musím řešit spam, fukčnost a záplaty, ale to mi nevadí a ani to nestojí tolik času.

    Myslím si, že Tvoje adresa je v pohodě. Pokud jsi dohledatelný přes Seznam a Google, pak už Tě najde téměř každý :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu