Může levný benzín způsobit zničení palivového čerpadla?

obrázek palivové pistole
Na tuto otázku mi zatím nikdo nedal jednoznačnou odpověď. Rád bych ale tímto článkem varoval nebo podpořil lidi, kterým by se stala podobná příhoda, jako mě. Zároveň tím chci upozornit na možnost reklamace benzínu, kterou jako spotřebitelé můžeme využít.

Asi půl roku vlastním auto Citroën Xsara Break r.v.1998 1.8i. Předtím ho měl jeden můj kamarád, který ho koupil z bazaru a po nějaké době užívání ho už moc nepotřeboval - už s ním nejel víc jak 3x za rok. Na přelomu roku jsem se rozhodoval, že bych pořídil nějaké kombi auto, a při té příležitosti jsem dostal od kamaráda nabídku jeho vozu za přijatelnou cenu.

foto cenového stojanu UnicornOd té doby jsem najel asi 5000 km a tankoval povětšinou v EuroOilu nebo Globusu, občas OMV či Shellu. Vždycky od čtvrtky do plné. Před 14 dny jsem ale poprvé s tímto autem natankoval plnou u Unicornu. Druhý den asi po celkových 50 km se po zahřátí motoru začal objevovat problém. Auto při tahu začalo cukat. Nezáleželo na množství sešlápnutého plynu. Ale vypozoroval jsem, že nejčastěji se problém vracel až v městském provozu, když člověk zastavoval a znovu se rozjížděl.

Domluvil jsem si tedy návštěvu v servisu, a že tam zkusím dojet. Měl jsem podezření, že by to mohlo být „jenom“ benzínem. Ale stejně, když jsem měl plnou nádrž, neměl jsem jinou možnost, než si nechat benzín odčepovat. V autoservisu mi říkali, že už o takové příhodě slyšeli, že asi před 3 měsíci vyměnovali benzín Felicii, která byla natankována u Unicornu. Tak jsem si říkal, že si s tím lehce poradí.

Zavolal jsem do Unicornu přímo na tu čerpačku a sdělil jsem vedoucímu, že mám nějaké potíže a zřejmě budu chtít sepsat rekamaci paliva, co si mám k tomu nachystat:
  • doklad o koupi - účtenku
  • potvrzení z autoservisu o tom, že ten se problém týká paliva
  • vzorek dotčeného paliva
V domluvený den jsem tedy docukal do servisu a odpoledne mi volali, že benzín vysáli, vyčistili palivové vedení, vyměnili palivový filtr a natankovali nový benzín. Mezitím jsem na netu hledal, kdo s tím měl kdy jakou zkušenost, jak kdo řešil problémy s cukáním motoru a zda je úspěšně vyřešili. Hledal jsem především hesla reklamace benzínu/paliva a Unicorn. Dozvěděl jsem se, že:

Dojel jsem si tedy pro auto, v kufru jsem si odvezl dva kanystry s asi 30l benzínu a jel jsem s tím do Unicornu. Tam se tvářili, že to je poprvé, co někdo chce reklamovat benzín. Vedoucí tvrdil, že na ten benzín už léta jezdí bez problémů. Vyšel mi ale vstříc. Jen že ještě musí odebrat jejich vzorek a ten společně s mým pošlou do laboratoře. Pokud bych s reklamací neuspěl a laboratoř by na nic nepřišla, musel bych uhradit náklady laboratoře na rozbor, což by bylo 2x cca 5000,- Kč. To mě neodradilo a reklamaci jsem podal.

Odjížděl jsem s nejistým pocitem a s plánem se na zpáteční cestě stavit do Globusu a dotankovat do plné prémiový benzín. Pro jistotu. Ale už při cestě tam se cukání opět objevilo. Říkal jsem si, kdo ví, jestli tam ještě nejsou  nějaké zbytky, a že uvidíme až natankuju. Stalo se. Zprvu ještě pár cuknutí a pak paráda až domů (jízda mimo město). Že by?

Další den ráno vyjíždím do práce a až do města v pohodě. Pak ale opět po nějakém tom zastavování na semaforech je tu zase problém. Auto zase cuká. Zavolal jsem do servisu a auto jim dovezl. Takže palivo nebylo všechno, co za to mohlo...

obrázek Snímače tlaku sáníOdpoledne mi volali, že budou muset vyměnit palivové čerpadlo, ale že si ještě nejsou jisti, jestli to bude to jediné, co je potřeba. Další den mi dlouho nevolali. Říkal jsem si, že to vypadá komplikovaně, a že to bude asi drahé. Těsně před tím než jsem šel z práce domů mi zavolali, že je to hotové, a že kromě čerpadla museli ještě vyměnit snímač tlaku vzduchu.

obrázek palivového čerpadlaAuto jsem vyzvedl, dva dny jezdil a už se cukání neobjevilo. Celkem mě to tedy vše i s prací vyšlo na 8000,- Kč. Co ale s tou reklamací? Bylo by fajn, kdyby ji uznali a vynaložené prostředky proplatili. Jenže ani v servisu mi nedokázali na 100% říct, zda by to mohlo být palivem.

Protože se problém nevyřešil tou výměnou paliva, tak jsem ještě v době druhé návštěvy servisu kontaktoval Unicorn, ať s tou analýzou ještě počkají, než bude jasné, co vše ještě bude potřeba na autě vyměnit. Poté, co jsem si auto otestoval, že už to je spravené, tak jsem ještě zkoušel kontaktovat dTest. Tam měli pořád obsazenou linku a nabízeli možnost, že mi pak zavolají nazpět. Jenže to trvalo dlouho, tak jsem jim ještě napsal e-mail, kde jsem vše podrobně popsal. Říkal jsem si, že by už o tom mohli něco vědět. Ozvali se mi až druhý den s tím, že v dané věci žádné zkušenosti nemají, a že by bylo dobré se s takovou věcí obrátit na soudního znalce v oboru paliva.

Přemýšlel jsem, jak to tedy provést s tou reklamací:
  1. Už týden jim tam ležela a vzhledem k tomu, že já mezitím požádal o pozastavení řešení, tak jsem si nedělal iluze o tom, jestli odebrali vzorek z jejich nádrže.
  2. Tak jako tak jsem těch skoro deset tisíc zaplatil, takže se mi do neúspěšné analýzy nechtělo.
  3. Ani v servisu nebyli schopni poradit zda to benzín způsobil, nebo ne.
  4. To auto je staré, nějakou dobu nejezdilo, takže je klidně možné, že ten problém shodou okolností jenom vyšel na povrch.
  5. Chtěl jsem to ještě řešit dále, ale vzhledem k tomu, kolik nad tím člověk trávil času a v práci jsem měl jiné starosti, reklamaci jsem odvolal.

...

Slyšeli jste někdy o podobné příhodě s palivem? Uspěl už někdy někdo v reklamaci benzínu? Máte nějakou zkušenost se soudními znalci? Mohl to tedy způsobit benzín? ... Otázek je mnoho.

Podobné příhody:

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu